Saturday, July 3, 2010

1Israel > 1 Malaysia > 1 Amerika Yankee

Oleh Ikan Pari Muar.



Konsep 1 Israel diperkenalkan pada tahun 1999 oleh Ehud Barak yang menang pilihan raya umum pada tahun tersebut. Konsep ini bertujuan untuk menyatukan bangsa Yahudi dan Arab Islam. Hasil daripada konsep 1 Israel ini maka satu perjanjian persefaman terhasil antara Barak dan Yasser Arafat pada tahun 2000.

APCO adalah antara syarikat penasihat yang mempunyai hubungan rapat dengan parti-parti politik di Israel yang mana antaranya sebagai agen perisik kerajaan Israel. Di samping bidang penasihat multi media sebagai sumber perniagaan mereka, bidang perisikan sebagai muslihat dan punca kewangan utama.

Adalah munafik ataupun hipokrit kerana mengutuk orang lain sebagai agen Yahudi tapi dia sendiri mengupah APCO sebagai penasihat dengan perbelanjaan lebih RM 70 juta. Sikap hipokrit ini didahului oleh Dr Mahathir bin Muhammad Iskandar Kutty kerana beliau sebagai pelopor mengambil syarikat Yahudi, “Saatchi and Saatchi” sebagai penasihat ketika dulu.

Setelah tamatnya Perang Dunia Ke-2, orang Yahudi telah ditempatkan semula di Gaza yang dakwaannya sebagai tempat asal zuriat mereka oleh pihak Amerika. Atas bantuan Amerika, negara Israel telah ditubuhkan pada 14hb., Mei, 1948 sebagai satu kuasa baru yang didalangi oleh Amerika untuk mengimbangi kuasa negara Arab Islam. Muslihat utama Amerika menyokong penuhuhan negara Israel adalah untuk menguasai Terusan Suez yang merupakan laluan srategik ekonomi dan ketenteraan yang menyambungkan benua barat dan timur. Di samping itu, timur tengah yang kaya dengan “emas hitam”, petrolem telah menjadi tarikan utama Amerika untuk mengeksploitasikannya demi memperkukuhkannya sebagai kuasa ekonomi dan ketenteraan dunia yang unggul.


Negara-negara Arab Islam memang tidak senang hati atas penempatan semula negara Yahudi ini. Berbagai-bagai perang bersiri telah tercetus di kawasan tersebut. Setelah tamatnya Perang Enam Hari pada 10/06/1967, Israel sebagai pemenang telah menguasai wilayah yang luasnya empat kali ganda dari asalnya. Negara-negara Arab telah menanggung malu atas kekalahan ini dan kesannya sempadan wilayah telah susut dan pencapaian ekonomi negara Arab telah terancam. Israel telah berjaya merebut Gurun Sinai dan Dataran Gaza dari Mesir, Tebing Barat dan Jurusalem dari Jordan serta Dataran Tinggi Golan dari Syria.

Perang Yom Kippur tahun 1973 adalah puncak dari rangkaian Perang Arab-Israel yang telah meletup sejak tahun 1940an. Bangsa-bangsa Arab yakin bahawa merekalah pemilik yang sah dari tanah yang kini diduduki oleh Israel. Sementara itu orang Yahudi juga yakin bahawa merekalah pewaris yang sebenarnya dari wilayah di sebelah barat Sungai Jordan itu. Dalam perang ini, Negara Bersekutu Arab-Islam, iaitu Mesir, Syria, Jordan, Iraq dan Lebanon telah menggempur Israel habis-habisan. Mesir berjaya menyeberangi Terusan suez dan menguasai tebing timur yang dikuasai Israel. Sementara itu, Syria telah berjaya menebusi garisan genjatan senjata di Dataran Tinggi Golan.

Kejayaan awal ini memberkati Negara Bersekutu Arab-Islam ini akan menang dalam perang Yom Kippur ini. Tetapi atas bantuan senjata canggih yang bernilai berbillion USD dan maklumat perisikan Amerika, Israel berjaya menepis serangan Bersekutu Arab-Islam ini dan berjaya memperkukuhkan kekuasaan wilayahnya sehingga hari ini.

Ini jelas menunjukkan bahawa Amerika memerlukan peranan Israel sebagai “anjing” untuk mengawasi dan menakluki kekayaan kawasan Arab-Islam secara beransur-ansur.
Atas naungan Amerika ini, Israel telah melakukan rangkaian jenayah pembunuhan ke atas penduduk Arab-Islam di Gaza. Contohnya dalam serangan ke atas kumpulan Hamas yang kononnya dikatakan telah mengancam keselamatan Israel. Berbagai-bagai jenis senjata berbahaya telah diuji di medan perang ini yang bukan hanya membunuh, tetapi juga melumpuhkan penduduk Gaza dengan penggunaan senjata kimia seperti White Phosphorus dan Dense Inert Metal Explosive (DIME) yang menyebabkan mangsa yang terdedah kepadanya menjadi cacat seumur hidup. Peristiwa jenayah perang yang dilakukan oleh Israel pada tahun 1982 semasa pembunuhan beramai-ramai penduduk Palestin di khemah pelarian Shabra dan Shatila masih belum dapat keadilan sepenuhnya oleh pendakwa raya Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC) di Hague, Belanda. Malah Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNHRC) tidak dapat melakukan sesuatu yang adil dan saksama kerana telah didalangi oleh kuasa veto negara barat yang dipelopori oleh Amerika.

Jelas sekali bahawa Najib sebagai seorang pemimpin negara Islam di rantau Asia Tenggara langsung tidak mengendah kezaliman yang dilakukan oleh Israel atas saudara-saudari Islam di Timur Tengah. Tidak pernah terlintas dalam fikiran beliau bahawa wang kontrak lebih RM 70 juta yang diberikan kepada APCO ini bukan akan digunakan sebagai dana perang untuk menindas dan menyeksa umat Islam di sana. Adakah Najib insaf bahawa kejahilan beliau secara tidak langsung telah berperanan sebagai pembunuh atas saudara-saudari Islam sendiri ? Adakah angenda memperkukuhkan kedudukan ataupun legenda politik sendiri lebih penting daripada memupuk semangat permuafakatan dunia Islam sejagat ? Bertaubatlah Najib, lakukan pahala yang direstui Tuhan demi hari akhirat!

Najib telah menyokong usul sekatan senjata neuklear ke atas Iran yang disyorkan oleh Amerika pada bulan April lepas. Adakah beliau faham tentang tujuan usul sekatan senjata nuklear ini ? Tujuan usul ini adalah untuk merobohkan benteng terakhir kuasa Arab-Islam yang dapat menandingi usaha penaklukan Amerika ke atas Asia Barat dan seterusnya ke Asia Timur. Lebih-lebih lagi, negara Asia lain yang berupaya menghasilkan senjata nuklear seperti India dan Pakistan telah berpihak kepada Amerika. Malahan Russia dan China telah mengambil sikap berkecuali dalam usul ini dan Korea Utara telah lama diisolasikan dari arena dunia. Sebagai seorang pemimpin yang berpandangan jauh dan berjiwa Asia serta berdarah Islam, sepatutnya mengerti tentang muslihat siri penjajahan baru yang dirancangkan oleh Amerika ini. Kalau Iran dirobohkan oleh muslihat ini, adakah Najib terfikir untuk mempertahankan benteng Asia Timur ini daripada kuasa Amerika? Ataupun beliau akan membenarkan Amerika untuk mempergunakan Malaysia sebagai pintu masuk sepertimana dipraktikkan atas Israel untuk menjajah sepenuhnya atas benua Asia Timur ? Cuma beliau yang melaungkan konsep 1Malaysia yang meniru konsep 1Israel yang didalangi oleh Amerika Yankee akan menentukan nasib diri ke arah Tuhan.

Pertubuhan dan undang-undang antarabangsa yang diwujudkan kononnya untuk membawakan keadilan dan kesejahteraan dunia tidak dapat mendatangkan sebarang kesejahteraan, keadilan dan keamanan untuk umat Islam, tetapi sebaliknya melemahkan umat Islam keseluruhannya. Ini kerana pertubuhan seperti ini telah dimonopoli oleh kuasa veto Amerika untuk kepentingan diri dengan anjingnya , Israel yang menetap di Timur Tengah. Ini jelas memperlihatkan kenapa Israel masih belum dijatuhkan sebarang hukuman oleh PBB. Alangkah anehnya kita meniru konsep ini dan mengupah penasihat Israel yang akan menjahamkan kita sendiri nanti. Umat Islam mesti memecahkan belenggu sistem dan kehidupan sekular dan mendirikan Daulat Khalifah untuk menghukum perang Israel. Ayuh ! sebagai seorang manusia yang berpandukan kepada Tuhan, marilah istiharkan perang ke atas Israel.

No comments:

Post a Comment